Tamara & Marco's rondreis Australie & city trip Dubai

Home Sweet Home

Gisteravond hebben we dan zoveel mogelijk onze koffers ingepakt voor we gingen eten.
Ver zijn we inderdaad niet gegaan voor ons avondeten, maar the Cheesecake Factory is het toch niet geworden, uiteindelijk zijn we bij een Griek op het terras neergestreken.

Na een heerlijk laatste avondmaal, zijn we op ons gemak naar het hotel teruggelopen. Nadat we de laatste dingen al zover reisklaar hadden gemaakt, ging voor ons het licht uit. Niet super vroeg, maar ook niet super laat, zo tegen 2130-2200 uur. En dan wordt ik plotsling wakker gemaakt, het is tijd….de hoogste tijd….0415 uur…………en ja nu lag ik net zo lekker. Zul je ook altijd zien.

Maar een verkwikkende douche doet veel en als dan echt alles in het koffer zit wat er in moet zitten, is het verder aankleden en uitchecken. Terwijl we aan bezig zijn met de laatste dingen, klinkt in de verte de oproep voor het ochtendgebed. Het blijft iets mystieks hebben. Zodra een van managers ons aan ziet komen, komt hij meteen aangelopen om de koffers aan te nemen. Onze koffers hebben wieltjes, dus zo'n moeite is het voor ons niet om de koffers zelf te handelen. Ook wordt meteen gevraagd of we vervoer naar de luchthaven hebben. Deze vraag zullen we nog 4 - 5 x moeten beantwoorden. Niet erg want men is echt heel servicegericht hier. Check out is ook zo geregeld. Een van de medewerkers in de lobby vraagt ons wie ons op komt halen en hoe laat zodat hij eea. In de gaten kan houden.

Pick up is om 0520. Om 0521 staat de jongen weer bij ons voor het telefoonnummer van het bedrijf, want ze zijn te laat. Dus hij wil ze even bellen waar ze blijven. En net als de meneer alle gegevens heeft om te kunnen bellen waar ze blijven, komt het busje er al aan gereden. De koffers worden ingeladen en via de rustige straten van Dubai rijden we naar de doorgaande snelweg waar het op dit tijdstip ook nog redelijk rustig is. Nog een laatste blik de Burj Al Arab en Burj Khalifa - deze laatste is eigenlijk alleen redelijk duidelijk te zien en herkennen aan de waarschuwingslampen die verticaal langs het gebouw af flitsen.

We worden afgezet bij terminal 3 - deze terminal is alleen voor Emirates. Even kijken waar we moeten inchecken….de keuze voor incheckbalies is reuze en het maakt niet uit bij welke balie je incheckt. Je kunt gewoon in de rij gaan staan en zodra een van de dames beschikbaar is voor het inchecken wordt je geroepen. Het gaat allemaal best snel. Daarna is het meteen door naar de paspoortcontrole. Dat duurt op zich iets langer, want een paar passagiers voor ons hebben toch wel enige bestudering nodig. Je vraagt af hoe lang en hoe vaak je in het paspoort kunt kijken, misschien veranderd er telkens iets of zo…uiteindelijk mag de dame in kwestie niet door en moet ze met iemand van de security mee. De meneer achter haar krijgt eenzelfde behandeling na intensieve bestudering van zijn paspoort. En zo zijn er toch nog wel een aantal mensen, ook bij de ander balies waar men paspoortcontroles houdt, die niet door mogen en apart genomen worden. Marco en ik kunnen zonder problemen verder.

Na de paspoortcontrole is het even feest, want dan moeten alle spullen door de scan. Riemen af, schoenen uit, alles in bakken - die er even niet zijn - laptops etc uit je tas. Het is dan even chaos, te meer ook omdat je alles in bakken moet doen - ook je de tassen die je normaal gewoon door de scan kunt doen - en er geen bakken zijn. Wanneer er eindelijk weer bakken komen, is het chaos omdat iedereen een bak wil en meteen de eerste beste bak pakt ongeacht of er nog mensen voor hun staan te wachten. Maar goed uiteindelijk kan ik dan ontdaan van alle spullen die in de bak moeten door het scanpoortje, er loopt meteen een meneer achter mij bijna tegelijkertijd met mij door het poortje, het kan maar snel afgehandeld zijn toch die controle ;-). Alle toeters en bellen rinkelen, of ik nog even door het poortje wil. Niks aan de hand, maar de meneer achter mij had zijn riem niet afgedaan dus daar reageerde het poortje weer op. Nadat hij 2x opnieuw door het poortje was gegaan, kwam hij er ook achter hij zijn riem had moeten af doen…..

Nadat we deze controle hebben overleeft, is het met de trein naar de terminal en dan tijd voor Starbucks. Pas de 2e voor deze vakantie. In Australië hebben we allee in Sydney en Brisbane een Bucks gezien en dan hier op het vliegveld. Het is een drukte van jewelste in de terminal. Uiteindelijk kunnen we gaan boarden, wat ook weer redelijk snel gaat en vertrekken we op tijd naar A'dam. De vlucht verloopt zonder gekke dingen. De vlucht is niet helemaal vol en ook dit keer blijft de stoel naast Marco vrij. Gelukkig hebben we dit keer geen dronke vrouwtjes die verplaatst moeten worden en slechts een keer iets van turbulentie.

Keurig op tijd landen we op de Polderbaan - 1225 uur. Het ziet er maar wat grijzig uit op Schiphol. Bij de bagagebelt is het even wachten op onze koffers. Tijdens onze reis hebben we een paar keer geluk gehad dat onze koffers echt heel snel naar boven kwamen, maar zo erg is dat nu ook weer niet. Wanneer we uiteindelijk buiten komen, vinden we het meevallen met het temperatuurverschil. Gistermiddag was het voor ons nog bijna 40Âş en nu dan 17Âş. We worden opgehaald door onze ouders die ook weer blij zijn dat we thuis zijn. En dan zijn we rond 1530 wat weer thuis.

Een super reis van 5 weken is ten einde gekomen. What a journey………..

Op zich is het snel gegaan, maar het is ook weer fijn om thuis te zijn.
Australië stond al heel lang hoog op onze vakantiebucketlist…en dan is het nu: Check, been there done that. Dubai wilden we ook graag een keer zien en meemaken en dit was een mooie combinatie. 2 enorme werelden van verschil

Australië: een prachtig land, afwisselend, veel te zien en te doen. Verwacht geen oud historisch erfgoed, want dat is er niet. Dat wil zeggen, daar zijn de aanwezig historische gebouwen te jong voor. Vriendelijke mensen, relaxt en behulpzaam.

Dubai: naast New York ook een city that never sleeps, de bouwwerkzaamheden etc. gaan hier dag en nacht door. Wellicht ook met het oog op de Expo 2020 die dan in Dubai plaatsvindt. Het is een land met moslimgeloof, maar niet radiaal of zo. Alleen in het oude Dubai kun je nog iets terugvinden van de Arabische bouwstijl en sfeer, maar verder is het alleen maar moderne, gedurfde hoogbouw en groot, groter, grootst…Echt sfeer heeft Dubai niet of misschien nog niet door de continue bouwprojecten.

Maar het zit er weer op. Het is mooi (understatement) geweest. Hopelijk hebben jullie enigszins een indruk gekregen hoe mooi het is geweest voor ons. Wij vonden het in ieder geval gezellig en leuk dat jullie met ons mee zijn gereisd. Elke keer weer leuk om de reacties te lezen. Bedankt daarvoor en tot de volgende keer wanneer jullie wellicht weer met ons meereizen.

Cheers Mate!

Marika

Eigenlijk jammer dat jullie weer thuis zijn. ;-)

Arnold

Fijn dat jullie heelhuids zijn teruggekomen van deze prachtige reis. En bedankt dat ik mee mocht.????

elisa

Welkom thuis Marco en Tamara, kunnen jullie eindelijk weer eens uitslapen tot 07.00u.
Bedankt voor de leuke verslagen en de prachtige foto's.

Theo Claasen

Wat een enerverende reis hebben jullie beleefd. Fijn om te horen dat jullie alles goed hebben doorstaan en weer heelhuids zijn thuisgekomen. Bedankt voor de moeite van het bijhouden van het reisverslag en de vele prachtige foto's.

Mary

Fijn dat jullie heelhuids thuis zijn, maar idd bijna ook jammer.... moeten we al die verhalen gaan missen ;)