Tamara & Marco's rondreis Australie & city trip Dubai

Cairns

En dan lig je net in bed op je gemak nog wat te lezen, hoor je op eens een auto heel hard remmen gevolgd door het geluid van iets dat in elkaar wordt gereden. De auto lijkt even achteruit te rijden en gaat er dan met piepende bandjes van door. Een truc die dus wereldwijd verspreid en bekend is

Surprised

Nadat ik in eerste instantie niet echt goed de slaap kon pakken, ben ik dan toch finaal in slaap gevallen en wordt ik wakker door de wekker. Moeten we er echt al uit………..jawel het moet. Het is nog niet helemaal rock 'n roll, maar een douche doet wonderen. Zodra alles is ingepakt, zetten we de spullen in de auto en gaan op ons gemak ontbijten. Na een laatste ronde door de kamer, checken we uit en rijden naar het vliegveld. Het is lekker rustig op de weg. In de zijstraat van het hotel zien we de auto staan die gisteravond het slachtoffer is geworden van de wegpiraat, dat wordt een leuke voor de verzekering.

De auto is zo geparkeerd en de sleutels is ook maar een kwestie van afgeven. De checkin is nog niet open. Dat duurt nog 10 min. Het blijkt toch dat we niet de enige mensen zijn die naar Cairns vliegen vandaag

Wink

Maar de rij is gelukkig niet lang. En het vliegtuig zit ook niet vol. Er is WiFi op het vliegveld maar ze weten wel wat ze weggeven. Na de security check, ik wordt er dit keer es niet uitgepikt voor een explosievencheck gaan we in het restaurantje, het enige op een fastfoodcounter na een kop koffie & thee drinken. Het grappige is dat ik uiteindelijk wel op internet kan, maar met Marco zijn Iphone & de laptop kunnen we doen wat we willen. Het lukt nog niet bijna om verbinding te krijgen.

Het boarden gaat op zich heel snel. Voor de verandering zitten we es helemaal achter in het vliegtuig, rij 28 van de 30. Het is een JETvlucht, beetje vergelijkbaar met Transavia. Alles wat je wilt eten en drinken aan boord, moet je kopen. Ik had nog een fles water meegenomen, daar doen ze hier op de binnenlandse vluchten niet moeilijk om. Hup gewoon door de scan en meenemen. Dus drinken hoeft voor mij niet, maar een beker noodle soep gaat er wel in en ik voel mij meteen wat opknappen. Het was een beetje een bumpie start en daar kan ik niet altijd even goed tegen

Laughing

De vlucht zelf verloopt zonder enige issues en na 2 uur en 15 min zijn we in het zonovergoten Cairns. En wederom zijn we door de tijdzone heengegaan, het is hier een 1/2 uur later dan in Darwin en zitten we weer in dezelfde tijdzone als toen we in Sydney begonnen. Het vliegveld is hier meteen anders, groter dan in Darwin of Alice Springs, maar niet super veel groter. De free WiFi op het vliegveld is niet zo free als je denkt. Zo als het wel meer gebruikelijk is hier in Australië betekent Free WiFi vaak dat het niet beveiligd is, maar je moet dan wel inloggen met een code of betalen voor een bepaalde tijd en max zoveel MB.

Daar wij morgen op de boot naar het Great Barrier Reef gaan, hebben we voor nu geen huurauto en worden we door een airporttransfer opgehaald. De beschrijving in de reispapieren blijkt, niet te kloppen met de voucher die we hebben voor de transfer. De dame achter de balie van het bedrijf dat in de reisomschrijving staat, verwijst ons naar een meneer in een groen shirt. Die zien we nog niet lopen, dus maar eerst even de koffers van de band halen. Die komen meteen achter elkaar binnen en zodra we die hebben is de meneer met het groene shirt er ook al. We kunnen meteen door. De Buiten is het lekker, niet zo heet als in Darwin en het waait. Volgens onze chauffeur is het hier overdag zo rond de 30º. Best prettig.

Het hotel ligt niet zover van het vliegveld, een kleine 15 min rijden. Onze kamer is al klaar dus we kunnen meteen onze spullen kwijt. Ook dit hotel is eenvoudig maar schoon, niet verkeerd. Nadat we de spullen op de kamer hebben gezet gaan we naar het duikcentrum waar we de trip naar het Great Barrier hebben geboekt. Na een 15 min lopen hebben we het centrum gevonden. De meneer registreert meteen onze gegevens, waarna we de vinnen, het masker en stabilisatievesten passen. En dan zijn we klaar. Verder niks meer vandaag. Vlakbij het duikcentrum zit een sushizaakje waar we even iets te snakken pakken en daarna slenteren we nog wat door Cairns. Hier en daar bij een winkel naar binnen om te kijken of ze leuke slippertjes hebben. Maar dat is niet echt het geval. Op de valreep vinden we het Hertzkantoor waar we woensdag onze huurauto moeten ophalen. Via de boulevard lopen we terug naar het hotel. Inmiddels zijn we er achter dat Cairns een free WiFi netwerk heeft, heel prettig. Alleen dit netwerk werkt weer niet in het hotel. Voor $5 kun je 24 uur WiFi kopen en dat hebben we dan ook maar gedaan.

Op de hotelkamer is het wat spullen uit het koffer halen die we denken nodig te hebben op de boot de komende dagen. De rest van de spullen cq de koffers blijven hier in het hotel achter tot we dinsdagmiddag terugkomen. Het hotel ligt wat verder we van het centrum waar het allemaal te doen is met de restaurantjes, souvenirshops en reisbureautjes die trips aanbieden, dus we besluiten om in het hotel te blijven eten vanavond. Te meer ook daar we op tijd naar bed willen, aangezien we morgen om 0610 uur worden opgehaald om naar de boot te gaan.

En nadat we dan alles klaar hebben liggen, kijken we op of we op het internet kunnen komen. Helaas blijkt dit niet zonder slag of stoot te gaan. Inloggen blijkt maar voor 1 apparaat geld, maar voor we daar achter zijn is de irritatie al enigszins opgelopen, we zouden er onderhand aan gewend moeten zijn eigenlijk. Maar goed hopelijk gaat het aanloggen morgen op de boot wat eenvoudiger.

En dan staan we voor de deur van het restaurant van het hotel, is het vandaag gesloten met excuses voor het ongemak. Er staat iets van gas issues. Nou als dat lekt, wil je idd. niet open gaan voor je gasten. Dus zijn we genoodzaakt richting boulevard te lopen. Een trippel van toch wel 10 min. Maar het is mooi weer, frisser dan in Darwin dat moet ik wel zeggen. Vanavond hebben we wel hele bijzonder begeleiding: de vleermuizen vliegen af en aan en zo nu en dan landt er eentje vlak voor of boven ons in een boom. Heel grappig, maar ik houd ze toch in de gaten.

Vanavond doen we een keertje wat ander, in het kader van doe es gek, we gaan naar de Griek….die hebben we nog niet gehad deze vakantie. De gegrilde king prawns en kipsouvlake smaakte voortreffelijk met baklava na, ons eerste dessert deze vakantie. Kan wat lijden

Wink

Terug in het hotel is het nog wat lezen en dan oogjes dicht en snaveltjes toe…….

Arnold

Het lijkt wel of we hier in Nederland samen met jullie op vakantie zijn. Je verhalen zijn zo leuk om te lezen! En wij hebben hier geen last van vliegen of slechte WiFi ????. Op naar de Great barrier reef...

Jack

Ja Tamara, ik ga helemaal mee met Arnold, het lijkt idd. Net of we erbij zijn. weer een mooi verhaal. Ik ga naar de Marathon van Eindhoven kijken, veel duik plezier on the Reef

Irene

Heel veel plezier op de boot, en geniet van al het moois onderwater! 's Morgens wakker worden, en dan zo plons het water in! Heerlijk heerlijk heerlijk!