Tamara & Marco's rondreis Australie & city trip Dubai

Darwin

Gisteravond hebben we een heerlijke steak gegeten bij een restaurantje op loopafstand van ons hotel. Er is niet super veel keuze in de buurt van het hotel.

Op zich hebben we allebei redelijk goed geslapen, maar ook best vaak wakker geworden. Voor ons was het vandaag uitslapen. De wekker ging pas om 0700 uur af. Tenminste als we niet voor de wekker wakkere waren geworden.

Nadat we hebben gedoucht en aangekleed, brengen we eerst de koffers naar de auto en gaan daarna ontbijten in het restaurantje waar we gisteren ook hebben geluncht. Het ontbijt is redelijk. De WiFi hier is ook veel beter dan in het hotel. Daar kregen we 24 hr gratis met een max van 100 mb. Dat hadden we natuurlijk zo bereikt. Het straatje achter ons hotel heeft een WiFi zone en aangezien onze hotelkamer min of meer boven het retaurantje lag waar wij voor het de lunch waren, hebben we ook gratis WiFi vlak bij de deur van onze kamer. Dat levert op zich wel een hilarisch plaatje op wanneer je vlak bij de deur staat dan wel een stoel erbij schuift om je mail & nieuws te checken.

Na het ontbijt is het een laatste check en gaan we op weg naar het vliegveld voor onze vlucht naar Darwin. We zijn ruim op tijd en kunnen nog even lekker op ons gemak koffie/thee drinken en dingen doen middels de Free Airport WiFi die we gisteravond niet hebben kunnen doen.

Het isop een gegeven moment best druk op het vliegveld. Er vertrekken 2 vluchtenrond dezelfde tijd.Wederom vertrekken we vanaf gate 9 (meer hebben ze ook niet

Laughing
) enhet vliegtuigstaat op ongeveer dezelfde plek als toen we een paar dagen geleden naar Uluru zijn gevlogen.Het boarden begint tegende tijd dat we eigenlijk hadden moeten vertrekken. Uiteindelijk is devertraging ca. 10 minuten. De vlucht zit goed vol deze keer. Aan boord krijgen we een broodje chickencesar geserveerd.Eerlijk is eerlijk het broodje waskakeltje vers en de salade erop smaakte heerlijk. Onder ons glijdt het rode landschapgestaag aanons voorbij. Je ziet wel grote donkere vlekken, maar dat is de schaduw van de wolken. We latenhet rode centrum achter ons en gaan naar hetNorthernTerritory.Eigenlijk hadden we vanmiddag nog naar de Crocosaurus Cave willen gaan om een ' kooiduik'metSaulties te maken,maar helaas dat ging niet meer lukken. Omdat wegeen risico met evt. vertraging van de vlucht wilden lopen (de ca $250zonder teruggave van je geld vonden we toch best wel wat veel), hadden we geen tijd geboekt en nuis alles vol. En uiteindelijk maar goed ook want a. vertrok de vlucht al met vertraging en b. duurdehet in en uit bij Hertz voor we eindelijk de huurauto hadden.

Hertzwil graag een securitypayment hebben van $100 = ca € 70, maarde creditcard werd geweigerd. Heel raar want die van mij is deze vakantie alleen nog maar gebruikt om de huurauto te garanderen en op die van Marco zit nog genoeg limiet.Nu is het niet aan de dames aan de balie om de zeggen van nouneem die auto dan maar zonder garantie mee want je hebt een gold card en de auto is al betaald. Maar helaasboden ze ook geen constructieve oplossing. Datleidde tot wat irritatie over en weer. Uiteindelijk bleek er een interruptie te zijn op de digitale snelweg. Het lag niet aan onze kaart of aan de pinmachines die Hertz gebruikte, maar er kon op een of andere manier geen connectie worden gemaakt. Uiteindelijk hebbenwe de automeegekregen en zou dedame nog welblijven proberen om degarantieer door te krijgen.

Deze keer hebben we geen gewone personenwagen maar een echte 4WDterreinwagen. Een hele gave bak.Deze gaan we de komende dagen nodig hebben, want in sommige parken mag je gewoon niet zonder 4WD komen. En dat zou toch zonde zijn om die te missen. Het hotel ligt op een redelijke afstand van hethotel. Het hotel ligt aan de Esplanade die weer parallel aan het water loopt. En dan heel frapant, de straat achter de Esplanade bruist van de restaurantjes, bars etc. De temperatuur is ook in Darwin goed, tegen de 39º. We hebben super geluk gehad met het weer. Vanochtend zagen we hier op het nieuws dat er inZuid-Australie echt noodweer is geweest. Bomen op daken van huizen etc. En daar komen wij niet vandaan. Ook voor de komende dagen is het in destrook Sydney, Melbourne, Adelaide niet super qua weer.

De kamer die we nu hebben is echt heel gaaf. Het is een soort appartement.We hebben eenvolledig uitgeruste kitchenette, zithoek, eettafel en apart het bed. En in de badkamer staat eenwasmachine + droger. Wellicht iets omover een paar dagen te gebruiken wanneer we weer terug zijn.

Helaas is deWiFi weer niet super. $25 voor24 uur. Als we dan weer een limit van 100 mb hebben..maar....in de lobby staan 2 pc's met guest internet facilities...dus posten kunnen we wel, maar foto's wordt echt heel lastig. Wel balen, maar het is niet anders.

Nadat wewat hebbenrondgelopen in destraat achter ons hotel, pakken we gezellig een terrasjeeven lekker niks.Wat dat betreft is het op zich nog niet zo erg dat wepas redelijk laat onze huurauto hadden.We haddensowieso niks geplanddeze dag, afgezien van demogelijke splasch met deSaulties. Dus een keer niks is ook wel lekker.We hebben een Japanner ontdekt en na een paar dagenoverheerlijke steaks issushi ook niet echt verkeerd.

Marco en ik pakken iedereen rol Maki als voorgerecht dat we delen enapart een hoofdgerecht. Het was echt super. Dus we weten eigenlijk al wel waar we over een paar dagen gaan eten

Laughing

Morgen ishet om 0600 uur D-Day, 0700 uur ontbijten en dan op naar Kakadu. Hoogstwaarschijnlijk zal het weer een paar dagen duren voor we weer enigszins inde buurtvan WiFi komen. Maar ervaring leert dat we datook wel weer overlegen

Wink

Irene

Ooohh, das best een beetje balen, dat van die toch geen saltie-kooiduik!!

jack

Weer een mooi verhaal, benieuwd naar de volgende