Tamara & Marco's rondreis Australie & city trip Dubai

een goede reis

Gisteren hebben we de katjes naar hun 5 sterren all inclusive verblijf gebracht. Dat was even wennen vanmorgen....geen gedraai om je benen, geen katje dat in de weg liep toen we met de laatste dingen bezig waren...geen gemiauw...

Om 0915 uur zijn mijn ouders bij ons en gaa we richting schoonvader die vandaag zijn verjaardag viert. Nog even lekker genieten van koffie/thee met heerlijk aardbeienvlaai en dan naar Schiphol. Er was een flink ongeluk gebeurd, maar tegen de tijd dat wij koers zetten richting Schiphol is de vertraging zo goed als opgelost en zijn we zonder gekke dinge ruim op tijd op Schiphol.

Eerst maar es zorgen dat we de koffers kwijt zijn, gaan we richting vertrekhal 3. Daar is het nog lekker rustig en we zijn in no time ingecheckt - dat wil zeggen we zijn van onze koffers af en hebben nieuwe boarding tickets. Gelukkig mogen we op deze reis 30 kg meenemen aan bagage. Beiden halen we dat niet: Marco heeft 29.7 kg in zijn koffer en ik 28.6 kg.

Nadat we de koffers hebben gedumpt, gaan we lunchen. Een paar heerlijke broodjes bij La Place in de vertrek-/aankomsthal. Na de lunch is het tijd om afscheid te nemen van de ouders. Een emotioneel momentje toch wel, zeker gezien de afgelopen paar weken die we achter de rug hebben. Voor de ene was euforie en de ander teneur maar met een goede afloop gelukkig. Vreemd is het wel om dan eindelijk door de douane te gaan, zeker daar het tot het laatste momen toch wel spannend is geweest of het allemaal door kon gaan.

Maar het gaat door en wij gaan richting gate G9 waar onze taxi voor de eerste etappe al staat te wachten. We genieten nog van een laatste kop thee en koffie en gaan dan door de security. De gate ging om 1400 uur open en om 1420 uur zijn we er door. 3 scans en security checks tegelijk, dus dat schiet op. Ook het definitieve boarden gaat heel snel en zo vertrekken wij op tijd naar Dubai.

De vlucht verloopt zonder noemenswaardige incidenten. Heel af en toe wat turbulentie die eigenlijk geen naam mag hebben. En na ca. 6.5 uur landen wij redelijk op tijd op Dubai. Het is 2353 uur en nog een aangename 31 graden buiten. Van gate A moeten we naar Gate B. Eerst volgen we de de borden transition. En dan moeten we door een security check, weer alles uit de tas, riemen af....en dan door naar de gate. Pas wanneer we met de lift naar beneden gaan zien we eigenlijk pas hoe hoog die hal is. De trein naar Gate B & C komt er aan en we worden gemaand op te schieten. Na een kleine 15 min. zijn we van gate A naar B en kunnen we op zoek naar B21 vanwaar we richting Sydney zullen vertrekken.

We nemen de lift naar boven en boven is echt hoog.....de hallen zijn heel mooi ingericht en afgewerkt. In het belastingvrije gedeelte is het een drukte van belang. Echt niet normaal voor deze tijd, het is inmiddels een uur of half 1 's nachts. Vlak bij onze vertrekgate hebben we de starbucks ontdekt, maar helaas het is een nieuwe dag en we kunnen pas vanaf 0100 uur met creditcard betalen. Nou wij gaan dus echt geen 1/2 uurtje wachten, dan maar naar de buren die dezelfde blue berry & chocolate chip muffins verkopen. En nog warm gemaakt ook.........heerlijk. Effe inchecken en Feesboeken is een uitdaging, WiFi is echt een drama.

Om 0110 uur gaan we door de boarding en voor we dan echt kunnen gaan zitten, moet onze handbagage nogmaals gecontroleerd worden. Ja voor hetzelfde geld is er iets gebeurd tussen de check op Schiphol, in het vliegtuig naar Dubai, na de check op Dubai Airport....wie weet..veiligheid staat immers voor alles. Maar het duurt gelukkig niet lang en de tassen gaan meer voor de vorm open dan dat ze echt gecheckt worden. Zowel op de weg naar Dubai als naar Sydney kunnen we de vlucht volgen via de 3 webcams. Eentje in de neus, in de romp in het midden en een op de staart. Dit was wel leuk met het opstijgen vanaf Schiphol. Ze hadden wel even de lenzen schoon mogen maken...

Foot in Mouth

Met het vertrek naar Sydney hebben we niet zo veel aan die webcams, want het is te donker om iets te zien.Het vliegtuig is snel gevuld en we vertrekkenop tijd richting Sydney en we hebben nog 12578 km voor de boeg, zo’n kleine 14 uur vliegen….. als je daar aan denkt dan denk van je sweet jezus……maar we maken het ons gemakkelijk in onze stoelen, dezelfde die we tijdens de eerste etappen hadden en doen lekker onze oogjes dicht. Na een uurtje of 5 – 5 1/2 worden we wakker en hebben we nog een kleine 9 uurtjes te gaan. Inmiddels zien we door de kleine raampjes van de deuren waar we vlakbij zitten dat het ook al weer dag is geworden. Dan zetten we maar een filmpje op. Na de film heb ik nog wel even een uurtje of wat geslapen, maar daarna gewoon door tot het einde. In totaal hebben we allebei 4 films gekeken.

Om 2153 hebben we touchdown op Sydney airport. Allemaal life te volgen via de webcam. We zitten vooraan in het vliegtuig en zodra de deur open gaat zijn we ook het vliegtuig uit. Bij de douane gaat het allemaal snel, alleen de koffers laten lang op zich wachten. Daarna is het nog een laatste check en zijn we echt in Sydney. Marco trekt nog even wat geld uit de ATM en dan gaan we op zoek naar onze chauffeur die ons naar het hotel brengt. Maar die blijkt ons eerder gevonden te hebben dan wij hem. En zo zitten we een uur na aankomst in de auto richting de stad. Al met al is het ons meegevallen die lange vlucht, we hadden erger verwacht.

Het eerste deel van de stad lijkt een bedrijventerrein of zo iets. Er is maar aan een kan straatverlichting en verder is het donker. In de stad is het wat drukker en levendiger.

Het hotel is een echt stadshotel eenvoudig, maar mooie schone kamers. Onze kamer ligt op zich in een rustig hoekje waar eigenlijk alleen bestemmingsverkeer komt. We dumpen de koffers checken de WiFi die hier op zich redelijk goed maar langzaam is en gaan in de naastgelegen bar nog een borrel doen. Op de vakantie. Daarna is het nog even douchen en naar bed. Het is immers als 0130 uur………

Antonia von Vignau

Dubai klinkt voor mij als claustrofoob als de ergste nachtmerrie: lift hier, lift daar....Afgezien daarvan :) schijnt jullie reis goed verlopen te zijn...........Veel plezier op jullie eerste dag in Sydney!

Monique

Gelukkig goed aangekomen en nu maar genieten van alles en iedereen om jullie heen... Enjoy!!!xx

Nancy s

Marco z'n koffer zit zeker vol fietskleding???

Jen

Hey lovely's
Geniet ervan en Marco wanneer je terug bent gaan we een keer een rondje fietsen :)
Have fun!

Riekie

Nu kan het genieten gaan beginnen!

Marielle

Dubai wat een prachtige hal vinden jullie niet. Het begin is gemaakt kijk uit naar de rest met foto's?

Monique van de Sande

Leuk, ik ga jullie berichten volgen, net of ik ook een beetje met vakantie ben! Geniet dus van jullie vakantie, dan genieten wij ook mee! Grtzzzzz

lianne

Tja...Dubai Airport...t ziet er allemaal mooi uit maar eigenlijk heb je dr helemaal niks aan, en inderdaad terrible wifi. Maar leuk om eens geweest te zijn he :-)

Fijn dat de vlucht mee viel. Ik kijk uit naar de foto's!!!

Frances

Hele fijne vakantie geniet er van! Xx

Pa & ma

De katjes zijn nog niet erg gewend, behalve die rooie; heeft gisterenavond bij ons op bed gelegen.
Geniet ervan xxxx